You are currently viewing קורס איפור מקצועי בצפון

קורס איפור מקצועי בצפון

לפעמים נדמה שאין שום דבר קשה בלהתאפר נכון ולהיראות במיטבך. מאות פנים ללא רבב מביטים בך ממסכי הטלפונים הסלולריים והטלוויזיות, משערי מגזינים וכרזות פרסום. הרשתות החברתיות מלאות בבנות ואפילו בחורים שבשניות הופכים מ"עכברים אפורים" להתגלמות של הצלחה ופופולריות. אבל מעטים מבינים שמאחורי כל אדם כזה עומד מאפר או מאפרת, מומחה שסיים קורס איפור מקצועי בצפון.

אם נראה לך שאין בזה באמת שום דבר מסובך, פשוט גשי לחנות ותקני לעצמך… נניח שפתון. את יכולה למצוא את המוצר הזה בבתי מרקחת, בקטלוגים מקצועיים, ואפילו בחנות צעצועים! אבל האם זה יהיה שפתון טוב, עשוי מחומרים איכותיים, הגוון המתאים לך וכמה זמן הוא יחזיק? איך לבחור צללית שתתאים לו? ואיך מורידים את אותו?

ובגלל זה יש צורך בקורסי איפור מקצועי.

 

איך צריך להיות מרצה בקורס איפור?

מרצה טובה לאיפור מקצועי חייבת להיות בעלת תכונות מסוימות על מנת להעביר ביעילות את הידע הנכון. בין היתר היא צריכה:

  1. ניסיון מקצועי: על מרצה להיות בעלת ניסיון מספיק בתעשיית האיפור. ניסיון במכוני יופי, צילומים, תיאטרון, קולנוע ותצוגות אופנה יאפשר להם לחלוק ידע ושיטות מעשיים עם התלמידים. ככל שחווית המרצה מגוונת יותר, כך גדלים הסיכויים של תלמידיה להצליח.
  2. ידע נרחב: על המרצה להיות בעלת ידע רחב ועמוק באיפור. עליה להיות מעודכנת בטרנדים, במוצרים ובשיטות העכשוויות ביותר, כמו גם להכיר סגנונות וגישות איפור שונות. הדרכת התלמידים על חומרים רלוונטיים ושימושיים היא היבט חשוב בתפקידו של מרצה.
  3. מיומנויות תקשורת: מרצה טובה צריכה להיות בעלת כישורי תקשורת מצוינים כדי להסביר ולהדגים ביעילות שיטות איפור. היא צריכה להיות מסוגל לבטא את הרעיונות והתפיסות שלה בצורה ברורה ומובן, כמו גם להיות מוכנה לענות על שאלות של תלמידים ולספק להם משוב.
  4. השראה ומוטיבציה: על המרצה להיות בעלת השראה ומוטיבציה כדי להעביר את התשוקה וההתלהבות שלה לתלמידים. מרצה ששונאת את המקצוע כבר שנים רבות לא יכולה לחנך דור של כישרונות יצירתיים.
  5. סבלנות והבנה: חשוב שהמרצה תהיה סבלנית ומבינה עם התלמידים, במיוחד בעבודה עם מתחילים. עליה להיות מוכנה לעזור לתלמידים להתגבר על קשיים ולפתח את כישוריהם בקצב שלהם.
  6. ידע שוק: אחד הפחדים הגדולים ביותר של המומחה הוא שוק עמוס מדי. מרצה משכילה מודעת לנישות פנויות ולביקוש בשוק, ומסוגלת לכוון את התלמידים לשם. לפיכך, אין לה ניגוד עניינים, ולבוגרים יש יותר אפשרויות להתפתחות.

תכונות אלו יסייעו למרצה להעביר ביעילות ידע ומיומנויות לתלמידים ולהכין אותם לקריירה מצליחה בתחום האיפור.

איך צריכה להיראות כיתה ללימודי איפור מקצועי?

הכשרה באיפור מקצועי מצריכה תנאי איכות, הן להכשרה תיאורטית והן להכשרה מעשית. עדיף, כמובן, אם מדובר בשני כיתות שונות בשטח של אותו מוסד לימודים.

בכיתה לשיעורים עיוניים צריכים להיות:

  1. מקומות לישיבה מרווחת ונוחה, עם משטח כתיבה. תלמידים שכותבים "על הברכיים" מתקשים לעתים קרובות לקרוא אפילו את כתב ידם, וחושבים יותר על כאבי צוואר מאשר על חומר לימוד. לכן, שולחנות וכיסאות חייבים לעמוד בסטנדרטים אקדמיים.
  2. ספרי לימוד. חומרי עזר חזותיים נוספים עוזרים לדמיין טוב יותר את המשימה העומדת בפני התלמיד ולשפר את איכות קליטת החומר. עדיף אם בחוברת הלימוד יש מקום להערות. באופן זה לא נוצר אצל התלמיד הרושם שהמורה "קורא מדף", והוא יכול גם להוסיף לחומר הנלמד את הרושם האישי שלו, כדי ליישם אותם במהלך התרגול המעשי הקרוב.
  3. אמצעים חזותיים נוספים. מקרן למצגות, לוח לבן להדגמות ודיונים, פוסטרים עם חומרים רלוונטיים כמו סולם פיצג'רלד או מעגל הצבעים.
  4. עבודות מוצלחות של תלמידים ומרצים. לאחר שראו דוגמאות אלו, התלמידים מוכנים יותר להאמין ביכולתם ליצור יופי, והם מקבלים יותר מוטיבציה ללמוד.

בנוסף לתיאוריה, התלמידים צריכים תרגול מעשי. אדם תמיד זוכר טוב יותר כשהוא עושה דברים במו ידיו. לכן, יש צורך לצייד חדר נפרד לעבודה עם מודליסטיות, בהתאם לדרישות הבאות:

  1. מרחב עבודה נוח ומרווח: הכיתה צריכה לספק מרחב עבודה מספיק לכל תלמיד. כל תלמיד צריך שולחן או תחנת עבודה נפרדת שבה הם יכולים למקם את כלי האיפור והמוצרים שלו.
  2. תאורה: תאורה טובה היא אחד ההיבטים המרכזיים של שיעור איפור. צריכה להיות תאורה בהירה ואחידה כדי שהתלמידים יוכלו לראות בבירור פרטים וצבעים בעבודה עם איפור. עדיף אם יש אפשרות לתאורה חמה וקרה כדי להדגים את ההשפעה של הגדרות שונות על מראה התוצאה הסופית.
  3. מראות: יש להצטייד בכיתה במראות בגודל ובאיכות מספיקים כדי לאפשר לתלמידים לראות את הפנים ואת מוצרי האיפור שלהם מכל הזוויות. יש למקם את המראות כך שהתלמידים יוכלו לעבוד איתן בנוחות ולבדוק את התקדמותם.
  4. כסאות נוחים: חשוב לספק לתלמידים כיסאות או כורסאות נוחים על מנת שיוכלו לעבוד בתנוחה נוחה לפרקי זמן ארוכים. כיסאות חייבים להיות מתכווננים כך שכל תלמיד יוכל להתאים את גובה ומיקום המושב לנוחות שלו.
  5. ציוד וכלים: יש להצטייד בכיתה בכלי ומוצרי האיפור הדרושים. זה כולל מברשות, ספוגים, אפליקטורים, מחדדים, פלטות של צלליות וסומק, מראות קוסמטיות וכלים ואביזרים חיוניים אחרים. כמובן שעדיף ששכר הלימוד יכלול סט מקצועי של כלים ראשוניים, כך שלכל תלמיד יהיה בהישג יד את כל מה שהוא צריך ולא יווצר היסח לדעת במהלך חיפוש הציוד הדרוש בעמדה המשותפת.
  6. אזור הדגמה: בכיתה צריך להיות אזור ייעודי עבור המרצה להדגמת שיטות איפור. זו יכולה במה מוגבהת שבה המרצה יכולה להדגים ולהסביר שיטות איפור שונות בפני כל הכיתה, או סתם מושב מרווח באמצע הכיתה.

בנוסף לשיעורים, לתלמידים יש צרכים נוספים. לכן, למוסד טוב שמכשיר מאפרים ומאפרות מקצועיות יש גם:

  • הקפיטריה היא מקום שבו אפשר לשבת בהפסקה, לשתות קפה, לנשנש ולאזור כוחות. עדיף אם היא ממוקמת בתוך מוסד הלימודים, כדי שהתלמידים לא יבזבזו זמן בחיפוש אחר מזון, שליחים וכדומה.
  • אזור בילוי – כמה כיסאות נוחים מתחת לפרגולה או גג, נפרדים מהחדר המשותף, שבו התלמידים יכולים לתקשר ולהחליף חוויות מבלי להפריע ללימודים בשיעורים אחרים.
  • שירותים הם לא דבר מובן מאליו. מוסדות חינוך רבים ממוקמים בתוך מרכזי קניות, ונאלצים לחלוק שירותים עם עסקים אחרים. כתוצאה מכך, תלמידים ומודליטיות מאבדים זמן בתור, כועסים, מוסחים. פינת טיפוח נקייה חשובה מאוד לבריאות ולשקט הנפשי של המבקרים.

רק בסביבת למידה איכותית המציעה את כל זה ניתן לקבל השכלה איכותית במקצוע עדכני.