You are currently viewing מדוע רכבים אמריקאים "מזדקנים"?

מדוע רכבים אמריקאים "מזדקנים"?

פוסט זה בוחן את הקשר בין מיתון בארה"ב לגיל הממוצע העולה של רכבים בכביש.

 

בשנת 1970, הגיל הממוצע של מכונית בשימוש בארה"ב היה פחות מ-6 שנים. עד שנת 2016, הגיל הממוצע טיפס על פני 11 השנים האחרונות. מדוע הרכבים האמריקאיים מזדקנים, ואיזה תפקיד ממלא המיתון?

 

במאמר שפורסם לאחרונה ב-Economic Synopses, ציין עוזר המשנה לנשיא והכלכלן ביל דופור כי בעוד שמספר המכוניות על הכביש גדל, מכירות הרכש החדשות לנפש יורדות. "זה קרה מכיוון שקצב הגרוטאות (כלומר קצב הוצאת המכוניות מחוץ לשימוש) ירד", כתב.

ההשפעות של מיתון

דופור גם ציין כי מכירות כלי רכב חדשים בדרך כלל יורדות יותר בכבדות במהלך מיתון, מה שגורם לגיל הממוצע של מכוניות בכביש לעלות עוד יותר מהר. אחד משני הדברים עשוי לקרות במהלך תקופות ההחלמה הבאות:

 

  • הגיל הממוצע של רכבים עשוי לרדת אם מכירות הרכבים החדשים יחזרו מספיק חזק.
  • הגיל הממוצע יכול להישאר גבוה יותר מרמות הקידום שלו אם מכירות הרכבים החדשים לא יתאוששו באותה מידה.

 

דופור ציין כי ההשפעה השניה הייתה החזקה ביותר בעקבות מיתונים שקרו החל מאמצע שנות השמונים.

 

מאז 1970, הגיל הממוצע של המכוניות על הכביש מעולם לא חווה ירידה שנתית, אלא שמר על יציבות (כפי שהיה במשך עשר שנים באותה תקופה) או עלה. דופור שבר את העליות לשתי קבוצות:

 

  • שנים של שיא במחזור עסקי או אחת מארבע השנים הבאות.
  • כל השנים האחרות.

 

הוא מצא שבשנים של שיא במחזור עסקי בתוספת ארבע השנים שלאחר מכן, הגיל הממוצע של מכוניות עלה בכחודשיים, בעוד שהגיל הממוצע עלה בחודש אחד בשנים האחרות.

הסיבות הפוטנציאליות לכך שהמכירות לא חוזרות בעקבות המיתון

דופור סיפק כמה סיבות לכך שמכירות הרכבים החדשים לא זינקו חזק בעקבות המיתון האחרון. האחת היא שמכוניות פשוט יכולות להיות אמינות יותר כעת, וכך לצמצם את הצורך של משקי הבית לקנות מכוניות חדשות ככל שמכוניותיהם הנוכחיות מזדקנות.

 

אפשרות אחרת שהציג הייתה שזעזועים שליליים עשויים לגרום לאנשים לחשוב מחדש באיזו תדירות הם רוכשים רכבים חדשים. "ברגע שזעזוע שלילי – כמו מיתון – אילץ את הבעלים להחזיק מכונית במשך שנה-שנתיים נוספות, יתכן שהוא או היא למדו כי אמינות המכונית התרחבה עד השנה החמישית והשישית – איפוס של כלל האצבע "מתי לרכוש מכונית חדשה", כתב דופור.