You are currently viewing גלידה חברתית: מדוע שפים אישיים ופרטיים צריכים לשקול תוצרת בית

גלידה חברתית: מדוע שפים אישיים ופרטיים צריכים לשקול תוצרת בית

Black Tapp ומסעדות השותפות שלה מציפות את העיר ניו יורק. נראה כי חמשת המקומות מחקים תפיסה מודרנית על הסועד המסורתי, ומגישים המבורגרים וצ'יפס בעבודת יד, עם הרבה משקאות מוגזים ומשקאות חריפים.

אבל מה שמייחד את המקומות האלה, אולי אפילו יותר מההמבורגרים שלהם, הוא השייקים שלהם ב-15 דולר – והאיש שמאחוריהם.

השף ג'ו איזודורי היה גם שף פרטי עד הבית קודם עבור דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב היוצא. ובעוד שמיקומו הנוכחי עשוי להיות מעט פחות באור הזרקורים, המומחיות שלו בהחלט לא.

בשנה שעברה, Black Tap הודיעה כי היא מתכננת להמשיך בהרחבתה, ועמדה בהבטחה שלה. הסיבה מאחורי ההתרחבות הזו? תורים של מאה אנשים לפעמים: המתנה של כמעט שעתיים בשביל ההזדמנות לנסות אוכל ושתייה בעבודת יד.

היצירות שלו מוצגות באינסטגרם שלו באופן קבוע, ומתוארות על ידי הביז ג'ורנל כ"מילקשייק מפואר/רב צבעוני". שייק החתימה שלו מכיל וניל עם ציפוי חמאת בוטנים מעל, סוכריות מקל וקצפת, או שייק אחר מגיע עם חתיכת עוגה וקוטון קאנדי. משוגע!

איזודורי הוא אחד השפים הפרטיים המפורסמים שהראה לא רק את יכולתו לתת מענה למגוון לקוחות, אלא לנצל את אחד המטעמים האהובים ביותר באמריקה.

גלידה: מסורת אמריקאית

למרות שגלידה ביתית עשויה להיראות כמומחיות, היא בוודאי לא צריכה להיות מעוטרת או מפוארת כמו של השף איזודורי כדי לעורר עניין.

על פי איגוד חקלאי החלב הבינלאומי, תעשיית הגלידות של ארצות הברית הייתה תעשייה של כמעט 40 מיליארד דולר בשנת 2015, ונרכשו 1.54 ליטרים או גלידה או מוצרים נלווים על ידי האמריקאים. בהתאחדות מעריכים כי האמריקאי הממוצע צורך יותר מעשרים קילו גלידה בשנה.

יש לציין שלמרות הצלחתו של השף איזודורי, נראה כי האמריקאים מעדיפים פשטות: שלושת הטעמים הפופולריים המובילים, כך על פי חדשות CBS, הם וניל, שוקולד, ופקאן חמאה.

היתרון הביתי

בעוד שחודשי הקיץ פירושם שהגלידות מגיעות לשיא הפופולריות שלהן, ישנן כל כך הרבה אפשרויות לרכוש גלידה, עד ששפים אישיים ופרטיים, שלחוצים בזמן, עשויים לסרב להכין גלידה בעצמם.

עם זאת, ישנם יתרונות ברורים להכנה ביתית. החומרים פשוטים וזולים יחסית, וגם מכונות גלידה הן השקעה משתלמת ביותר. עם זאת, יותר מכל, גלידה ביתית פשוט טעימה יותר: עם היכולת ליצור טעמים בהתאמה אישית, מרכיבים באיכות מקור, וללא חומרי מילוי, צבעים או חומרים משמרים, גלידה ביתית היא מעדן טרי קלאסי. וגם בריא יותר.

מבחינת עלות, זה עשוי להיות יעיל יותר להכין גלידה ביתית, במיוחד אם שפים קונים קרטוני גלידה קטנים ומיוחדים יותר. גם אם שפים קונים גלידה בכמויות גדולות, יש לקחת בחשבון עלויות הובלה והפחתה בבקרת האיכות הן בטעם והן במרכיבים.