מומחה לבריאות מסביר מדוע המבורגר יכול להיות טוב יותר עבורכם מאשר אוכל בריא

מומחה לבריאות מסביר מדוע המבורגר יכול להיות טוב יותר עבורכם מאשר אוכל בריא

כולם אוהבים המבורגר טוב.

 

לחמנייה קלויה וחמה מכוסה בקציצה קציצת בשר עסיסית, גבינה מומסת ורטבים – איך אפשר שלא לאהוב את זה?

 

אבל חכו דקה-שתיים, כי בדיוק כשאתם מנגבים את עקבות הרוטב מזוויות הפה שלכם, קורה משהו מוזר, ובכל זאת מוכר מדי. החרטה נכנסת. מבחינה תזונתית, היום שלכם נהרס.

 

לפחות כך זה אמור להיות.

 

אם אתם אוהבים המבורגר טוב, ובהתחשב במעמדו כסמל עולמי שנראה שרובנו אוהבים, יש לכם מזל.

 

המבורגרים, חלקם בכל מקרה, עוברים מהפך, משתנים מפצצות פחמימות שומניות שמתפוצצות בבטן, למשהו שמצטבר בצורה חיובית כנגד מאכלים עם הילות בריאות מושרשות: סלטים, ראפים, קערות פירות ושייקים של חלבון.

 

למעשה, המבורגר עשוי אפילו להיות אחת הארוחות הטובות ביותר לאחר האימון. ברצינות.

 

"מה שאנחנו מגדירים כבריא או לא בריא הולך ומתרחב", אומרת שרון נטולי, דיאטנית מוסמכת.

 

"מדובר בשמירה על ראש פתוח, ולא בהנחה שרק מכיוון שבעבר המבורגרים נחשבו רעים עבורנו, אז הם עדיין כאלה."

 

בואו ניישר כאן קו. לא כל ההמבורגרים נוצרו שווים.

 

המבורגר גדול מרשת הזכיינות הפופולרית או יצירה מתנשאת בפאב עדיין יספקו מטען של פחמימות, סוכר ושומן רווי.

 

אבל בשוק מוצעות יותר ויותר אפשרויות "רזות" שיעניקו לכם חלבון וטעמים נהדרים, ללא רגשות האשמה.

 

כמובן, ספירת קילוגרמים אינה כל הסיפור, במיוחד כאשר אתם מסתכלים על היתרונות התזונתיים של מזונות. חשובה יותר היא תכולת הפחמימות והסוכר, ולכן כשמדובר בהערכת המבורגרים, עליכם לשים לב ללחמניות.

 

בחירה באופציה "דלת פחמימות" יכולה לסייע בהורדת המספרים השובבים של ההמבורגר שעליו אתם מתענגים – במיוחד בהשוואה ללחמניית הבריוש הפופולרית שיש בה בממוצע 20 גרם פחמימות.

 

אבל איך ההמבורגרים המודרניים האלה משתווים למזונות בריאות מסורתיים?

 

ובכן, על פי calorieking.com.au, ראפ עוף יכול לפגוע בנו עם יותר מ-50 גרם פחמימות.

 

באופן דומה, מסד הנתונים הרפואי healthline.com מדווח שהקערה הברזילאית, קערת האסאי, למרות שהיא צבעונית ללא ספק, יכולה להכיל עד 75 גרם סוכר. תאמינו לי, צריך הרבה סמבה כדי לשרוף את זה.

 

על פי foodnetwork.com, סלט קיסר יכול להכיל עד 40 גרם שומן, 9 גרם רווי.

 

מה לגבי פעילות גופנית לאחר האכילה? הסוד המלוכלך עם חטיפי חלבון ושייקים הוא תכולת הסוכר, שיכולה להיות מעל 20 גרם במקרים מסוימים. המבורגר עדיין ייתן לכם מכה מספקת בחלבון, רק בלי אותה הפתעה מתוקה.

 

"הייתי אומרת שהמבורגר עדיף", אומרת נטולי. "אבל כשאתם מסתכלים על ההמבורגרים האלה, הם עשירים בחלבון ואתם מקבלים חומרים מזינים אבל ממקור מזון שלם. זה יותר טוב בשבילכם."

 

על פי המכון האוסטרלי לבריאות ורווחה, שניים מכל שלושה מבוגרים ואחד מכל ארבעה ילדים סובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר. נתונים כאלה מדגישים את החשיבות של לימוד תוויות מזון ורשימות רכיבים בקפידה. כך תוכלו לשפוט מאכלים על בסיסם ולא על המוניטין שלהם, אומרת נטולי.

 

אז מה עליכם לחפש כשאתם מעריכים המבורגר? שתי מילים: מאכלים שלמים.

 

אם אתם יכולים לשנות את ההמבורגר שלכם בהזמנתכם, בחרו בלחמנייה דלת פחמימות ושימו לב לחלופות אחרות.

 

"זה קשה כי אימנו אותנו ללכת על ערכים", אומר התזונאי סידני מאט אוניל. "אנחנו חייבים להחליף את 'תגמול הערך' הזה ב'פרס בריאות'."

 

אם כבר מדברים על תגמולים, מה דעתכם על המבורגר שלא רק טעים, אלא עשוי מחומרים טבעיים וללא רגשות אשמה? זה לא יכול להיות יותר טוב מזה.